Sider

fredag den 30. november 2012

Nålefiltningskursus

Jeg fik i går middages et tilbud om at komme med på et nålefiltningskursus i aftes, og det kunne jeg jo ikke sige nej til! Så jeg drog sammen med 6 andre kreative piger til Filtestedet i Hallund.

Det var et super hyggeligt kursus, hvor vi skulle nålefilte nisser :-)

Jeg har ikke tidligere arbejdet meget med nålefiltning, kun i våduld, så var vild spændt på at prøve noget nyt. Og det kunne man da godt blive lidt hook på.

Her er lidt billeder af skabelsen af min nisse, som jeg desværre ikke nåede at blive færdig med, så den færdige nisse må I have tilgode!

 
Først startede vi alle med at lave en bold til hovedet. Vi skulle alle lave et nisse hoved, så der fulgtes vi ad, men ellers var det helt op til hver enkelt, hvilken nisse man ville lave. Jeg valgte at lave en nissedame, som kan sidde i en kurv eller lignende, derfor skulle jeg også lave en pølse til armene.

 
Så formede vi en næse, som blev sat på bolden.


 
Så nålefiltede vi en overlæbe, som fik sat læber på (tror dog, at jeg skal have lavet min om, da der er lidt for meget Anni Fønsby over min nissedame)


 
Så blev der lagt undermund med læbe, kinder og hage på og filtet fast.


 
Så kom der ører og øjne på nissedamen. Så nu afventer hun hår og nissehue!


I begge ender af pølsearmen blev der lavet hånd med tommelfinger.

Så filtede jeg en hals, som samlede hoved og armene, og så nåede jeg ikke mere på de 3 1/2 time. 

Håber jeg snart får den gjort færdig, så I kan se resultatet af min forhåbentlige fine nissedame :-)


3 kommentarer:

  1. Hold op sikken et arbejde, er sikker på at den bliver fin :)

    SvarSlet
  2. Glæder mig til at se den færdig. Det er faktisk sjovt at filte, har selv kun prøvet hjerter ;O) god weekend. Kh Helle ;O)

    SvarSlet

Kommentar er meget velkommen :-)