Sider

søndag den 2. februar 2014

Varmepude

Så fik jeg taget hul på det kreative igen efter en pause med blandt andet sygdom og absolut ingen energi!

Det var dog lidt af nødvendighed at jeg kom i gang igen, for da jeg fredag aften tog Hjalte op fra hans seng, sagde min nakke knæk, og siden har jeg bare haft så ondt i venstre side af nakken og skulder.

Så for at lindre min smerte, fik jeg taget mig sammen til at få syet et MEGET længe ventende projekt, nemlig en varmepude.

Varmepuden er 14 cm x 48 cm i færdig mål.

 Varmepuden er syet i jersey og er fyldt med hele hvedekerner. Jeg har syet 5 kamre i posen, sådan at kernerne ikke bare ligger i den ene ende.

Jeg har syet et betræk til varmepuden, som kan tages af og vaskes.
Betrækket er også syet i jersey og med lukning som et hovedpudebetræk.

Et meget let og hurtig projekt :-)

Er der nogle af jer som har erfaring med disse varmepuder syet i bomuld? Jeg har prøvet en som var syet i jersey, hvilket også er grunden til at min er syet i det.
Men jeg syntes at det var lidt besværligt at få den lige og pæn i udsende, hvilket jo ikke betyder det store, men alligevel...

Alle dem jeg fandt, via en google søgning, var der ingen beskrivelse af det brugte stof, men det lignede bomuld... så derfor mit spørgsmål...

Fortsat god søndag til jer alle:-)

15 kommentarer:

  1. Hej Sanne. Jeg har syet mine i bomuld og det virker helt fint :) kh Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg må vist have prøvet bomuld af, selv om jeg nu syntes den er rigtig rar i jersey :-) Kh

      Slet
  2. Håber den virker og at det går bedre med nakken.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den virker helt perfekt, og min nakke er ved at løsne sig op igen :-)

      Slet
  3. Hvor er den bare fin Sanne - og skønt betræk.
    Sikke en god idé til kreaprojekt ♡ og rigtig god bedring med nakken.
    Kh. Liv

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Liv :-) Ja det var helt rar at kommer i gang igen :-) Har endda også et par projekter til i morgen :-) Kh

      Slet
    2. Hvor er det dejligt at din energi til krea er kommet tilbage/i gang igen. Glæder mig til at se hvad du nu pusler med :o)

      Slet
  4. Håber det går bedre med nakken Sanne, det er ikke sjovt at have ondt. Det kan godt være jeg spørger dumt, men hvordan bliver den varm ??? tør ikke komme med forslag ;O))) Flot er den. Kh Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helle, det gør det heldigvis :-) Den kommes i micro ovnen i 3 minutter, hvor alle kornene bliver varmet godt op, og de holder varmen rigtig længe. Posen med kornene kan placeres og formes efter kroppen, så den er rigtig god :-) Du må sy dig en :-) Jeg har købt de hele hvedekerner i en helsebutik :-) Kh

      Slet
  5. det er da sådan en jeg skal sy til min stive nakke... kan man bruge andet end hvedekerner?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja hvis du har ondt så er det bare med at komme i gang :-) Jeg har ikke prøvet andet en hele hvedekerne, men jeg har læst et sted at man også kan bruge ris. Men de første par gange man bruge en risvarmer, så lugter den stærkt af risengrød... Jeg har købt hele hvedekerne i en helsekost butik og mener jeg gav 32,50 kr for halvanden kilo. Kh

      Slet
  6. Min datter har bedt mig om at sy den fine varmepude til hende. Hvor mange hvedekerner bruger du ? og syr du kamrene inden du putter kernerne i ?
    M.v.h. Hanne Johansen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej. Jeg har brugt 1 kg og der er 200 g i hvert kammer. Jeg startede med at sy et rør med den ene ende lukket, og tegnede de 5 kamre på stoffet (det vil sige 4 streger), kom 200 g hvedekerne i og syede efter den første streg, og fortsatte... Det var lidt besværlig at få kernerne til at makke ret mens jeg syede, men det gik :-) Håber det giver mening, eller spørg igen :-) Held og lykke med dit projekt :-) Kh Sanne

      Slet
  7. Hej igen, tusind tak for dit svar. Glæder mig til at prøve. Kh Hanne

    SvarSlet
  8. Hvor er den fin
    Mon du kan huske mål

    SvarSlet

Kommentar er meget velkommen :-)