Sider

fredag den 13. juni 2014

Min "have" + en vundet give away :-)

Jeg bor i en 2 etage lejlighed, på 1. og 2. sal, så derfor har vi naturligvis ikke en lille have, som dem som bor i stuen har... 

Men heldigvis har vi en svalegang, og da vi bor for enden af denne, så har vi omdannet den til "have", da jeg rigtig gerne ville have en have :-)

Så for 3 år siden købte vi et jordbærtårn, og sidste år udviede vi "haven" med tomater og i år har jeg sørme fået hele 5 krukker med krydderurter :-)

Min "have", hvor der også stadig er plads til at grille :-)

Desværre gik alle mine jordbær planter til i vinters, da vi besluttede at lade dem stå på svalegangen, og ikke sætte dem til overvintring i mine svigerforældres stald...
 
 Men heldigvis kommer der bær i år på de nye planter :-)

Jeg har allerede spist den første store lækre røde jordbær :-)

 Igen i år har vi købt 3 tomatplanter og denne gang er de kommet i en kapilærkasse, istedet for krukker som de stod i sidste år.

 Og der er godt gang i blomsterne, så det tegner jo godt :-)

 Krukkerne er så blevet brugt til krydderurter i år, og det er en hel fornøjelse at hente friske urter ind til vores mad :-)

 Den største af mine krukke plantede jeg forårsblomster i, tilbage i starten af april, og en del er vissen, men stedmoderblomster har fuldstændig overtaget krukken :-)

Da de blev plantet, var en bitte små og det så noget tomt ud i krukken!

Der er en helt fantastisk duft når man kommer hjem og skal igennem min lille "have" for at komme ind i lejligheden :-)

*****

Og så til den vundet give away :-)

 Jeg har simpelthen været heldig igen :-)

Denne fine lille ugle, har jeg vundet hos Susanne med bloggen Flesthverdage :-)

En skøn blog, som bestemt er et besøg værd, hvis du ikke allerede kende den :-)

Tusind tak for den lille ugle, som Hjalte allerede har taget til sig, så nu pynter den hans klapvogn :-)



11 kommentarer:

  1. Ej hvor ser din lille have hyggelig ud. Smart med det jorbærtårn.... Sådan et kunne da lige passe ved siden af Marias legehus :-) Hvor har du købt det ?
    Og tillykke med gevinsten :-) Hvis du har lyst, så kig forbi hos mig - jeg har også en give away.
    Kh Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er super smart med det jordbærtårn :-) Det er købt i plantorama, og fået i en masse farver :-) Tak og må da lige en tur forbi din blog :-) Kh

      Slet
  2. Hvor dejligt at Hjalte kan lide den!
    Det er altid rart, når gevinster kan bruges:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan du tror den kan :-) Hjalte syntes det er rigtig sjov at den rasler når han ryster den :-)

      Slet
  3. Sikke en fantastisk svalegangshave du har fået skabt. Det er da at få det bedste ud af det der er! ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Liv :-) Jeg er også selv ret vild med min svalegang :-)

      Slet
  4. Hvor ser det hyggeligt ud! Skønt og praktisk med sådan en jordbærtårn :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Elena :-) Det er også ret hyggeligt - ofte sidder jeg derude når vi kommer hjem om eftermiddagen og Hjalte kører på sin løbecykel frem og tilbage :-) Der er 5 lejligheder på svalegangen, så det er en god strækning at køre på :-)

      Slet
  5. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  6. Sikke en dejlig svalegang du har. Hvor der er vilje er der også altid plads, det er et spørgsmål om opfindsomhed, og du har virkelig fået meget ud af det. Synes sådanne projekter tager tid, og man for hvert år, får udbygget det mere og mere. Jeg mangler stadig at få tomater på min terrasse, kan jeg se, nu hvor du har høset din første. God ide at få flyttet tomaterne over i kapilærkasser, det er noget nemmere at holde. Kh Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker :-) jeg er også rigtig glad for en svalegang, der er dog ikke plads til at flytte kreaprojekterne derud, så lidt mangles der jo efter jeg har set dit hyggelige arrangement i baghaven :-) Og ja, tomaterne har det meget bedre i år :-) Kh

      Slet

Kommentar er meget velkommen :-)